unipex.com.pl

unipex.com.pl – dom, moda, zdrowie

czym oszukać żołądek
Lifestyle

Czym oszukać żołądek? – sposoby na zabicie głodu

Każda rozsądna osoba, która chce zrzucić parę kilogramów, wie, że aby schudnąć, trzeba ograniczyć jedzenie. Bolesnym następstwem wszelkich ograniczeń dietetycznych jest głód.
Osoby o silnej woli potrafią sobie z tym poradzić. Jednak nie wszyscy są w stanie powstrzymać głód. Co zrobić w takim przypadku? Czym oszukać żołądek, żeby mimo ograniczenia jedzenia być sytym?

Pij przed posiłkiem

To jeden z najprostszych sposobów, który pomaga zmniejszyć ilość spożywanych pokarmów.
Tuż przed jedzeniem wypij szklankę wody (najlepiej niegazowanej) lub soku pomidorowego. Nie pij duszkiem, tylko małymi łykami. Następnie zobacz, ile jedzenia jesteś w stanie zjeść. Z pewnością znacznie mniejsza porcja zaspokoi Twój głód.

Jabłko jako przekąska

Kiedy głód szczególnie doskwiera, a do obiadu lub kolacji jest jeszcze dużo czasu, można zjeść jabłko. Pokrojone w cienkie plasterki i popite zieloną herbatą złagodzi na jakiś czas uczucie głodu.
Taką przekąskę można wzbogacić niewielką ilością sera. Sery są bogate w białko i, jak wiadomo, są świetne w walce z głodem.

Dokładnie ten sam efekt, dadzą jabłka po zjedzeniu posiłku. Jeśli więc po niewielkim obiedzie składającym się z miseczki zupy, sałatki i kawałka mięsa nadal jesteś głodny, spróbuj od razu zjeść jabłko i wypić filiżankę ciepłej zielonej herbaty.

Jedz powoli, nie śpiesz się

Dokładne gryzienie i przeżuwanie pokarmu powoduje, że uczucie sytości pojawia się znacznie szybciej, niż kiedy jemy szybko i łapczywie. Pomaga też robienie krótkich przerw między jednym kęsem a drugim. Żołądek ma wtedy czas na wysłanie sygnału do mózgu, że głód został zaspokojony. Jedząc w pośpiechu, zazwyczaj zjadamy o wiele większe porcje.

Aby osiągnąć lepszy efekt, można też połączyć wszystkie trzy sposoby. Wypij mały łyk wody przed jedzeniem, obiad zjedz powoli, potem zjedz jabłko i popij szklanką zielonej herbaty. W ten sposób nie ma możliwości, żeby się przejeść.

Zdrowy plan żywieniowy

Utrata masy ciała nie jest bez znaczenia, zwłaszcza z psychologicznego punktu widzenia. Jeśli jesteś jedną z tych osób, które boją się napadów głodu, mózg jest prawdziwym winowajcą sukcesu lub porażki, nawet zanim jeszcze zapiszesz się na siłownię i zasięgniesz porady dobrego dietetyka. Dieta to nie tylko sprawa fizjologiczna, ale także związana z naszym umysłem i nastrojem.

W rzeczywistości wszyscy powinniśmy przestrzegać określonego zdrowego planu żywieniowego, który może nas usatysfakcjonować i uszczęśliwić. A utrata wagi będzie naturalną konsekwencją tego wyboru.

Aby przekonać swój umysł, jak dobrze możesz utrzymać swoje ciało bez sztucznych cukrów lub nadmiaru tłuszczu, wystarczy zebrać ważne informacje.

Na przykład możesz czytać książki, artykuły lub oglądać filmy dokumentalne, które wyjaśniają, że ciało to nic innego jak nasz dom i dlatego nie powinno być wypełnione śmieciami.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *